joi, 9 februarie 2017

TRAIASCA NATIA !

                                                TRAIASCA NATIA !
Ma asteptam sa-l vad lacrimand, stiind ca batranii sunt foarte sensibili, precum copiii, dar era linistit, impacat .  Marina traia  in inima lui. Se  ridica sa plece. Priveste florile ce se leganau in bataia vantului , face doi pasi, se apleaca si ia o mana de tarana spunandu-mi:“Florile tale seamana cu Marina mea ! Sunt la fel de gingase cum era ea. Ei, taica, daca pamantul asta ar vorbi, multe ne-ar povesti. El e udat cu sangele camarazilor mei si ingrasat cu oasele lor. Unde om ajunge, taica? Unde? Grele timpuri traim ! Am ajuns sa ma cert si cu soru-mea din cauza partidelor astora. Ca sa vezi pana unde a reusit sa-si bage diavolul coada! Sora mea tine cu PSD-ul ,iar fiica ei cu USR-ul. Cand a fost cu votarea a venit nepoata-mea la mine si mi-a zis: “Neica Mitica, cand te duci la vot  sa votezi USR-ul.” Eu i-am zis ca asa o sa fac. Pleaca nepoata-mea vine soru-mea si-mi zice: “Mitica, cand mergem la votare sa pui stampila pe PSD.
Eu ii zic: Bine mai Florico, dar fata ta mi-a zis sa votez partidul ala unde sunt multi tineri, o fi stiind ea mai bine decat noi, ca de aia ai tinut-o in facultate, sa invete carte.
“Mitica ,e nemintoasa, nu stie cum e viata.”
“  Mai femeie, fata  ta  a fost olimpica pe tara.E desteapta, eu am incredere in ea.”
“Mai, Mitica, e buna la carte, dar nu are scoala vietii. Ea crede ca tot ce zboara se mananca. Crede ca salveaza ea Romania. “
“Pai dar cine vrei s-o salveze? Tu esti batrana, iar eu mai am un pic si ma duc langa Marina. Tineretul e speranta noastra. Nu inteleg de ce nu tii cu copilul tau?”
“Mitica, tu chiar nu te uiti la televizor? Tu  stii cine e in spatele lor.”
“ Mai lasa-ma cu televizorul tau. Astia spun numai minciuni, ca diavolul. “
“ Mereu ai tinut cu ea si i-ai luat apararea. De cate ori vroiam s-o bat cand era mica, ca facea numai nazbatii, tu radeai si o rasfatai. Asa ca si-a luat-o in cap . Auzi  ca stie ea politica, se crede Ioana d Arc  a Romaniei. O duc cu minciunile si ea crede .”
“Taca-ti gura,Florico! Doamne, ce ma doare capul! Taci!”
 “Mitica, voteaza cu cine vrei, dar sa nu faci accident vascular si sa ma dai de necaz”
“Iti e frica ca mor si nu mai vezi nimic din pensia mea de veteran.”
“Recunosc ca m-ai ajutat, de nu erai  tu nu puteam s-o tin in facultate pe usr-ista .Mie nu-mi e ca mori, ci imi este frica ca paralizezi.”
“Daca mai ma superi se poate intampla si asta.”
De atunci nu mi-a mai zis nimic sora-mea.  E si ea vaduva si amarata. O ajut si eu cu ce pot, dar si ea face mancare, curatenie… Ne-am inteles bine, ne-am avut doar unul pe altul . O iubesc pe nepoata-mea ca pe Dumnezeu si soru-mea  isi iubeste fata, ca pe ochii din cap, dar de cand cu partidele astea, parca a intrat dracu in casa noastra.
Am fost amandoi la votare , dar nu a indraznit sa-mi zica nimic. Seara la masa m-a intrebat:”Cu cine ai votat? ”
“ Cu USR-ul, cu fata ta.” Asta a fost tot, dar de cand au inceput demonstratiile Florica sta ca pe jar si vrea sa se duca la Cotroceni cu suratele ei. A venit fata acasa si a inceput sa-i reproseze. Mai era un pic si isi dadeau in cap.  Taica, m-am enervat, le-am luat de par , ceea ce nu am facut niciodata pana acum, si le-am zis sa se potoleasca ca le dau cap in cap si le dizolv pe amandoua. S-au potolit cand au vazut ca m-am suparat.
Voi nu vedeti ca rad vecinii de voi ? Lor  le pare bine  si nu stiu ce sa faca sa va intarate mai rau, ca sa va omorati ca naroadele intre voi, ca sa imparta tot ce aveti intre ei. Asa e si cu tara. Dusmanii de abia asteapta. Am auzit ca miza ar fi muntii nostri, ca ar fi aur si alte bogatii. Ca pe raposatul tot pentru ei l-au omorat, garantase cu ei un imprumut.Geologii i-ar fi spus ce zacaminte  importante se afla acolo, iar  cand a aflat  a strans cureaua ca sa plateasca imprumutul. Cand a scapat tara de datorii  si sa traiasca romanul mai bine il omorara.
 Au facut si atunci demonstratii, tot ca acum. Au pus  tinerii in fata, pe care i-au ucis tot ei, ca sa sensibilizeze poporul. Au luat puterea  si terminara cu fabricile , uzinele, vapoarele , padurile, pamanturile ……si au pus biruri tot mai grele pe saracul om. Si nu numai atat, dar si indatorara tara iar. Au jefuit si au furat taica ca in codru, indiferent de culoarea politica.Cine e in spate la tot ce se intampla? Cine e mintea diabolica? Astia care-i vezi in fruntea popoarelor sau in fruntea partidelor sunt niste papitoi, niste marionete manuite din umbra de fiara.Asta e adevarul. Cine are curaj sa lupte cu fiara? Ea face revolutii, ea face partide,ea schimba guverne, ea numeste sefi de state. Mizeaza pe slabiciunea oamenilor, pe puritatea tinerilor nevinovati, care pot fi usor  manipulati.
Tu USR-ista care te crezi desteapta, pune-ti  creierul la munca si vino cu propuneri inteligente ca sa o ajuti pe ma-ta sa gospodareasca casa, tara. Nu amandoua locuiti in casa aceasta, in tara asta? Daca maica-ta a gresit spune-i cu frumosul, nu-i da in cap.Amandoua ziceti ca va iubiti tara, dar ce faceti pentru ea? La sloganuri nici dracu nu va intrece, dar ea sa va vad si la munca.Faceti o ancheta  ca  sa descoperiti cine a distrus,  furat si vandut tara 26 de ani.Din punctul meu de vedere, taica, toti sunt niste hoti, nici unul nu e bun, toti alearga dupa ciolan.
Uite cum a reusit Antihristul sa va incaiere! Ce se bucura, ce ranjeste, ce bate din palme si se freaca pe burta, cand vede ca a reusit. Asta e menirea lui, sa dezbine, sa aduca ura, vrajba, haos. Uraste de moarte pacea, armonia si zidirea, iar voi dansati cum va canta el, ca doua naroade.
 E clar! Asa nu se mai poate!
De aceea,  o sa infiintez un partid nationalist, care sa tina cu natia romana. Un partid care sa trezeasca constiinta romanilor. Romanilor adevarati nu le frica de moarte cum nu le era frica nici stramosilor nostri daci.
Tara trebuie condusa de romani, nu de straini.
 Nu am ajuns milogii nimanui.
 Nu avem nevoie de gunoaiele altora. Iar voi, amandoua , va inscrieti in partidul meu, dar sa nu-mi aduceti lichele, hoti si tradatori.
Asa le-am spus  si au incremenit. Ele chiar cred ca sunt in stare sa pun bazele unui nou partid.
Asa e romanul, taica! Cand da de necaz el face haz. Nu plange, nu se vaieta,ci rade. Asa am supravietuit de milenii pe pamantul asta.
Povestim, radem, glumim, dar a-ti iubi tara inseamna a te gandi la binele ei, la binele natiunii tale. Cati isi iubesc tara? Cati au curajul sa lupte pana la moarte? Cati,taica? Cati?
Cu tine nu mai ma satur de vorba, dar ma duc acasa ca imi mor iepurasii de foame.
 Traiasca natia ! asa saluta Eminescu nostru.
Sus cu dansa ! ii raspund.
Privesc cum se indeparteaza  mergand incet, sprijinandu-se in baston  si ma gandesc la cat de adevarat e vechiul  proverb  romanesc “Cine nu are  batrani, sa-si cumpere!”
Dar pe Mos Mitica nu-l poti cumpara cu tot aurul din lume, fiindca el stie ca banii sunt ochiul dracului.


Niciun comentariu: