Translate

vineri, 16 aprilie 2021

 RÂZI COPILE !   

   
Râzi copile, cerului care te iubeşte    
şi pământului ce te hrăneşte!    
Râzi soarelui ce te îmbrăţişează cu lumina sa    
şi florilor care se bucură de gingăşia ta!    
Râzi vântului ce adie    
şi mâinilor ce te mângâie!    
Râzi ploii ce te sărută    
şi pietrei ce stă tăcută!    
Râzi Universului ce te cheamă    
şi iubitei tale mamă!    
Râzi îngerilor care te ocrotesc    
şi oamenilor ce te îndrăgesc!    
Râzi pomilor, apei    
focului şi ierbii!    
Râzi munţilor şi mărilor    
oceanelor şi stelelor!    
Râzi, Minune, vieţii!    
Râsul tău aduce lumină    
şi fericire divină.  
  
FECIOARA MARIA  
  
Cea mai minunată floare  
plină de candoare,  
Din cer si de pe pământ  
ce o port,cu drag în gând.  
Cel mai minunat mărgăritar  
Al cerului mare dar.  
Soare şi lună   
a creştinilor cunună.  
Minune a minunilor  
salvare a oamenilor.  
lumină, bucurie,  
speranţă, armonie  
vindecare şi iubire  
eşti, Fecioară Marie.  
  
ZÂNA –ZÂNELOR  
  
Când te-am zărit prima oară  
eram un copil ce privea o comoară.  
Stelele îţi străluceau în păr  
o zână din poveşti descopăr.  
În braţe ţineai un prunc, un giuvaier  
ce mă făcea să cutreier  
prin poveştile bunicului  
spuse la umbra nucului.  
Inima era mirată  
de fumoasa din troiţă reprezentată.  
Pe umeri soarele şi luna străluceau  
iar pe mine toate mă uimeau.  
Am stat mult si m-am gândit,  
era ceva inedit.  
În pădure cânta cucu  
şi am dat fuga la bunicu,  
fericit că am întâlnit Zăna-Zânelor  
din poveştile bătrânelor.  
Bunicul a lăcrimat,  
o icoană mi-a arătat  
şî mi -a explicat:  
“Fecioara e lumina  
ce aduce mântuirea  
şi salvează omenirea,  
prin Fiul său iubit   
ce pentru noi s-a jertfit.”  
  
FECIOARA  
  
Atât de pură!  
Eşti o floare învelită în purpură.  
Îngerii te-au vegheat  
şi stelele au înconjurat  
al tău brâu minunat.  
Atât de frumoasă!  
A cerului crăiasă.  
Soarele s-a coborât în braţele tale  
împrăştiind în lume razele  
iertării, iubirii şi speranţei,  
salvându-ne de vălul ignoranţei  
Atât de minunată!  
O! Tu, Fecioară binecuvântată!  
Roagă-te pentru omenire   
şi salveaz-o de la pieire  
O! Atât de gingaşă!  
Alungă a lumii răutate trufaşă.  
Seamănă iubire şi credinţă pe Pământ  
cu Tine facem legământ.  
Apără acest pământ!  
  
DORUL  
  
Un dor greu mă apasă  
De adevărata casă.  
Mă simt gol şi pustiit  
cu sufletul îmbătrânit.  
Materia greu apasă  
în lumea asta întunecoasă.  
Zi de zi răul se măreşte  
şi pe oameni amăgeşte.  
Voi, îngeri, aţi vrea să ne apăraţi  
cu aripile voastre să ne protejaţi.  
Dar, alegerea e a omului,  
aşa e legea Domnului.  
Aripile voastre dantelate  
îmi furară un zâmbet,  
uitând de toate.  
Spre lumină mă purtară  
amintindu-mi ce eram odinioară,  
o petală de floare   
în palmele Tale.  
Spre Tine aş vrea să zbor,  
aici sunt doar un călător.  
  
Omule!  
  
Ştiu că viaţa-i grea  
şi lumea e rea,  
caută pădurea  
unde să-ţi găseşti liniştea.  
Ascultă o păsărea  
Ce –ţi va cânta.  
Omule, nu dispera!  
spre cer îndreaptă privirea ta  
şi Măicuţa Sfântă te va ajuta.  
Ai încredere în Ea  
mereu te va proteja  
şi răul nu se va apropia.  
Omule, nu uita!  
Spre cer îndreaptă privirea ta  
şi Măicuţa Sfântă te va salva.  
  
Firul de lumină  
  
Am zărit un fir de lumină  
din cer coborîtor  
ce mi-a cuprins inima  
şi aş vrea să zbor  
spre înăltimile azurii  
cu ai Tăi copii.  
Magia cosmosului mă cuprinde  
în mine e un copil ce râde  
munţilor şi văilor  
brazilor şi florilor  
Vrea să ne jucăm,  
printre nori să zburdăm.  
Cuvintele la horă să le luăm  
şi în rotiri dervişe să ne amuzăm.  
Firul de lumină se unduieşte  
privind la el cum creşte,  
zâmbindu-mi ştrengăreşte.  
Alerg să-l prind  
să mă ducă pe a mea stea,  
tare dor îmi e de ea.  
  
Măicuţa Sfântă  
  
Minune adorată  
de milenii aşteptată,  
ce ne-ai dăruit Mântuitor  
de materie eliberator.  
La tine venim  
cei ce te iubim  
şi inima-ţi dăruim.  
Iubirea ce ne-o porţi  
e ştiută de toţi,  
sufletele întinerii  
şi inimile cucerii.  
Lumina mea!  
Te rog, nu ne uita!  
Spre Tine braţele ridic  
 viaţa ţi-o dedic,  
rugându-te să ne luminezi  
mereu să ne veghezi,  
sufletele să le înviezi.  
În inimi sădeşte iubire,  
pe Pământ adu armonie  
şi pace pe vecie.  
  
Ştii?  
  
A scrie poezie  
nu-mi prea stă în fire.  
Poate o muză,  
puţin confuză,  
să se apropie de mine  
şi să-mi şoptească: Vine !  
Izvorul nesfârşit  
de milenii făgăduit,  
urmaşilor ce vin  
cu gând senin.  
Dăruindu-le armonie  
şi pace pe vecie.  
Primăvară şi soare  
lumină şi candoare.  
Îngerii vor apărea  
Şi ne vor întreba:  
Omule,ştii că vii din stele?  
aici, pe Pământ, ai uitat de ele.  
Când ai să pleci  
bucuros o să te întorci,  
la sorii îndepărtaţi  
şi la ai tăi fraţi.  
Ce te aşteaptă în soare  
pregătiţi de sărbătoare,  
pentru al lor frate rătăcit  
ce pe pământ a fost amăgit,  
de lume, faimă, aur şi de bani.  
Neştiind, sărmanul, că toate sunt în van.  
  
Carmen Gigartu

Niciun comentariu: