Translate

miercuri, 14 octombrie 2020

HARUL

 HARUL  

 
În călătoria noastră de zi cu zi, prin viaţă, întâlnim oameni si Oameni. Fiecare cu suferinţele, durerile, tristeţile şi bucuriile sale. Printre noi, lângă noi sunt şi acei oameni speciali, acei Oameni cu har. Aceşti oameni pot transforma întunericul în lumină, tristeţea în bucurie, durerea în fericire. Când auzim despre un om cu har, mai toţi gândim că este vorba despre vreun preot de la cine ştie ce schit sau mânăstire, dintr-un vârf de munte.  
 
De multe ori mi-am dorit să întâlnesc un asemenea om. Curând l-am descoperit, iar surpriza a fost uriaşă. Nu a fost un preot, cum mă aşteptam, ci un tânăr care a terminat cibernetica, pasionat de psihologie, pe care-l cunosc de când a venit pe lume.  
 
Era prima zi a lui august 2020, în jurul orei 16:00. Lacrimile îmi inundau ochii şi aveam o stare depresivă, negativistă. Simţeam că sunt într-un abis din care nu mai pot să ies. L-am sunat să-l întreb ce mai face, şi-mi spune: "Nu te mai ascunde, simt că ceva nu este în regulă cu tine."  
 
Aveam reţineri, nu vroiam să-i spun despre durerea mea sufletească. Mi se pusese un nod în gât, nu puteam să articulez nici un cuvânt, datorită lacrimilor şi durerii ce mă asalta. Cu o voce caldă îmi zice: "De ce nu vrei să-mi spui? Nu poţi să mă minţi, doar ştii că sunt psiholog. Tu suferi acum. Întreabă-te! De ce sufăr atât de tare? Ce trebuie să învăţ din suferinţa asta ? Ce vrea ea să mă înveţe ?"  
 
I-am povestit întâmplarea care generase durerea mea sufletească şi a început să-mi vorbească dându-mi şi câteva sfaturi practice, printre care unul care mi-a plăcut mult: "Scrie ce simţi!"  
 
După aproape o oră, când a închis telefonul nu m-am mai recunoscut. Eram alt om, complet schimbată. O stare de fericire, de recunoştinţă, de iubire pentru tot şi toate mă cotropise. Parcă nu mai eram eu, ci altcineva. Nu puteam să-mi explic ce se întâmplă cu mine. Ce vrajă, ce magie a folosit acel tânar asupra mea, de mi-a schimbat complet starea? Am rămas uimită cum a fost capabil să transforme negativitatea, durerea, suferinta, în lumină, bucurie şi înţelegere. Într-un sfârşit am înţeles că acesta este harul pe care acest tânăr îl are. Printre numeroasele şi înţeleptele sfaturi pe care mi le-a dat, a fost şi acela de a face o listă, în care să trec pentru ce sunt recunoscătoare. Am făcut lista şi am descoperit că sunt recunoscătoare pentru o mulţime de lucruri. Dar pe primul loc, la loc de frunte, sunt recunoscătoare că existi, domnule psiholog Andrei.  
 
În ciuda vârstei tinere pe care o are, a devenit o lumină, un far călăuzitor pentru cei din jurul său.  
 
Mult succes în pasiunea ta! Să aduci vindecare, lumină, înţelepciune la cât mai mulţi oameni, la cât mai multe suflete. Ai har, băiete !  
 
1 august 2020  
 

Niciun comentariu: