Translate

joi, 25 mai 2017

Calatorie spirituala
(7)
24 Aprilie 2017
De cand ne nastem pana murim ratacim pe pamant cautand sensul vietii. Unii cauta fericirea, altii iubirea, iar cei obositi linistea. De cele mai multe ori suntem orbiti de lumea materiala, care ne acapareaza ca o caracatita cu tentaculele ei. Fara sa vrem devenim sclavi ai banului, ai pamantului, uitand de sufletul din noi, care tinde spre frumos, spre cer, spre lumina. Sufletul stie ca este calator in aceasta lume si este dornic de a explora, de a cunoaste cat mai mult. Astfel de ganduri imi treceau prin minte a patra zi, cand paraseam Corfu si ne indreptam spre Patras. Am mers de-a lungul coastei de vest a Greciei, am traversat podul Rio-Antirio care este cel mai lung pod suspendat cu cabluri din Europa (2.250 m lungime), ce leagă Grecia continentala de Peloponez. Pe drum am admirat hectare intregi de maslini, de lamai, portocali si kiwi. Muntii isi ridicau varfurile spre cer, marea imbratisa tarmul, iar frunzele palmierilor se leganau in blanda adiere a vantului. Nu stiu de ce, dar cand m-am apropiat de Biserica Sfantul Andrei am avut emotii, de parca as fi dat un examen. Adevarul este ca mi-au dat lacrimile la moastele Sfantului Andrei si am avut niste trairi si sentimente profunde, care nu se pot explica in cuvinte. Am simtit nimicnicia noastra in fata cerului. Ne credem importanti, dar vine o zi cand eu si tu, regele si cersetorul, toti ajungem doar un pumn de tarana. Si ma intreb: De ce atata zbatere? De ce atata incrancenare? De ce nu putem sa fim mai buni, mai iubitori, mai blanzi, mai rabdatori si iertatori unii cu altii ? De ce nu aplicam in vietile noastre invataturile Apostolilor? Atatea intrebari! Mai bine povestesc despre Patras.
Orașul Patras este considerat poarta occidentală a Greciei, fiind cel de- al treilea oraș ca mărime din Grecia și capitala județului Ahaia. Se află în nordul peninsulei Peloponez la poalele muntelui Panchaikon, cu deschidere la Golful Patras. Aici a fost locul martiriului Sfântului Apostol Andrei care s-a născut în Betsaida, și era fratele lui Petru. Înainte de a fi Apostol al Domnului, Sfântul Andrei a fost ucenic al Sfântului Ioan Botezătorul. Dupa botezul lui Iisus Sfântul Andrei l-a lăsat pe Ioan și i-a spus fratelui său Petru: "Am gasit pe Mesia, care se talcuieste Hristos" (Ioan, 1, 41), De aceea Sfântului Andrei i se spune și „Apostolul cel dintâi chemat al Domnului”. Dupa cincezecime, Apostolii au tras la sorți și au mers în toată lumea, pentru propovăduire. El a predicat in Tracia Macedonia, Scitia, Crimeea . Pe locul în care a fost a fost răstignit, cu capul în jos, pe o cruce în forma de X se înalță biserica cea veche a orașului Patras. Aceasta a fost ridicată peste ruinele unei foste biserici bizantine, care la rândul ei fusese ridicată peste ruinele unui templu antic grecesc închinat zeitei Demetra. Lângă biserica veche se află și „Fântâna Sfântului Andrei, langa care se spune ca predica „Vestea cea Bună”. Biserica cea nouă a orașului, in stil bizantin, a fost întemeiată în anul 1908 de către regele George I, fiind sfințită în anul 1974. Deasupra se înalță o cruce de cinci metri, în întregime placată cu aur. Alături de aceasta, biserica mai este „presărată” cu încă 12 cruci mai mici care simbolizeaza: Hristos și cei doisprezece Apostoli. Biserica Sfântul Andrei din Patras este una dintre cele mai mari biserici din Balcani. Interiorul bisericii este îmbrăcat cu minunate picturi și icoane. Aici se afla capul Sfântului Andrei si bucăți din crucea în formă de X, pe care acesta a fost răstignit . Unii istorici spun ca a fost martirizat în timpul împăratului Nero, altii in timpul lui Domițian . In anul 357, moastele Sfântului Andrei au fost duse la Constantinopol, mai tarziu la Roma, iar azi sunt in Patras.
Sfântul Apostol Andrei a fost primul propovăduitor al Evangheliei in spatiul carpato-danubiano-pontic. In Dobrogea exista pestera si izvorul Sfantului Andrei.
De la Patras ne-am indreptat spre capitala Greciei, oprindu-ne sa admiram Canalul Corint, ce leaga Marea Ionica de Marea Egee. In Atena am fost in Piata Syntagma pentru a asista la schimbarea garzii din fata cladirii Parlamentului, la Templul lui Zeus, Poarta lui Hadrian, stadion…. Cu gandul la ziua urmatoare am adormit la un hotel din centrul Atenei.

Îmi placeVezi mai multe reacţii
Comentează

Niciun comentariu: